zondag 27 juni 2010

79

Vandaag wordt mijn moeder 79 jaar! Dat is me verdorie een respectabele leeftijd zeg.
Toen wij nog klein waren zijn we een aantal opeenvolgende jaren naar het NSU kamp geweest, een hele mooie camping in Noord-Italië. Drie jongetjes op de achterbank van de auto, een klap-caravan erachter.

Oma, mam en opa (Adam) op de trap van de Bloemert

Dat moet een hel geweest zijn onderweg, want die drie jongetjes hadden al ruzie voordat de auto bewoog. Frits kneep mij dan heel hard in mijn blote beentjes en riep 'Robert niet doen!' Mijn vader zat na een paar kilometer al van achter het stuur achterom te maaien....'als het nu niet afgelopen is gaan we terug'. En vaak gingen we ook even weer terug, omdat mam dacht dat ze het gas aan had laten staan.
Airco in de auto was er toen nog niet. Mijn vader rustte dan ook altijd met zijn linker arm in het open raampje. Bij aankomst in Italië was die linker arm altijd al helemaal bruin. Bij thuiskomst in Veendam was de hele familie zo zwart, dat we ons opnieuw aan de buren moesten voorstellen.
Ik zou het graag nog een keertje overdoen. Met zijn drieën achterin. Als ik maar niet in het midden hoef!

2 opmerkingen:

  1. Die 2 van ons wilden de achterbank
    altijd in 2en verdelen,ieder de helft
    en het leukste spelletje was je pink net
    over het denkbeeldige lijnte te leggen,
    we hebben ze vaak bij de pomp achter willen
    laten.
    Gefeliciteerd met je mama he!
    Kus Betty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weer een ontroerend stukkie! XXX Jet

    BeantwoordenVerwijderen