dinsdag 6 juli 2010

Attent

Op de eerste tussenevaluatie van de radiotherapie zal ik eens vragen of het erbij hoort dat je alles vergeet. Nu was ik op tijd op de therapie, maar had mijn pasje vergeten. Zojuist boodschappen gedaan bij AH, fiets vergeten. En dat is al de tweede keer.
Of ik ben er met mijn kale kop niet bij of iedereen helpt mij altijd alles te onthouden. Trijn onthoudt de verjaardagen, adressen en telefoonnummers. Dat weet ik dus allemaal niet. Ik vergeet de trouwdag bijna nooit, maar dat komt omdat Trijn mij ruim van tevoren wijst op het aantal jaren dat we al getrouwd zijn.
Dat vergeetachtige is geen kwestie van niet attent zijn, de noodzaak is gewoon niet aanwezig. Maar volgens mij is het erger geworden door de chemo en wordt het nog niet snel beter.

twee Adam´s in de motorboot

Oma Motorboot, die was pas attent. Oma was jaren achtereen de eerste die belde als ik jarig was. Toen ik ging samenwonen belde ze ook altijd als eerste als Trijn jarig was. Het is wel eens voorgekomen dat ik door het telefoontje van oma Motorboot aan Trijn haar verjaardag herinnerd werd. Foei.
Oma was niet alleen attent, ze was ook gewoon heel lief. We hebben er jaren last van gehad dat de telefoon op onze verjaardag
's ochtends vroeg niet meer ging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten