vrijdag 9 juli 2010

Storm and thunder

Elke dag geef ik mezelf een spuitje in mijn afgetrainde sixpack. Dat gaat wel een beetje tegenstaan. Die vieze smaak in mijn mond ook. Maar ome dokter was erg tevreden. Hij liet me allerlei tomografische foto's zien. Dat is een prachtige techniek, maar ook daarvoor geldt dat je er beter zelf niet op kunt staan. Hij voorspelde slikklachten over een week. De radiotherapie wordt rond mijn rechter long toegediend en dat gaat natuurlijk dwars door de slokdarm.
Mijn radiotherapeutisch laborante wou graag een nieuwe foto in mijn dossier. Ze gaat op vakantie en was bang dat een vervanger mij niet zou herkennen. 'Meneer, u lijkt helemaal niet meer op dit plaatje.....'. De schat zei vervolgens.....'u ziet er nu echt veel jonger uit!'
Ik hou sindsdien van haar en zal een liefdeslied alleen voor haar gaan componeren.

Een jaar of zes geleden heb ik een prijs gewonnen met een lied over de zelfmoord van Herman Brood. In het Fien de la Mar theater werd mijn lied gezongen door een bekende Nederlander. De bekende Nederlander werd bij lot bepaald. Zo kun je het dus treffen dat een tophit in potentie gezongen wordt door Jacques Herb. De vleesgeworden Manuela........ Hij vergat een hele alinea maar vond zichzelf geweldig. Huub van der Lubbe had hetzelfde nummer tot hit gemaakt.
Jerney Kaagman zat er ook. Als 16 jarige heb ik haar vaak zien optreden en droomde dat we samen tophits schreven. Leren pak, diep decolleté en Storm and Thunder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten