maandag 12 juli 2010

Space Cake

Een sollicitante zei ooit tegen Linda dat ze gek was op hobby's. Nou, ik ook!
Ik hou van koken, maak wijn, ben amateur ornitholoog, speel gitaar, computer veel, wandel, ben gek op tuinieren en hou van muziek. Nu er een periode is waarin er alle tijd van de wereld lijkt te zijn, wil veel van die handel niet lukken.
Gitaarspelen wil niet vanwege pijn in de vingertoppen, ik krijg nog geen blikje cola open. Dat schijnt door de behandeling te komen. Wandelen is ook niet top, vanwege dezelfde klachten aan die uiteinden. Tuinieren wil wel, maar dan het lichte werk. Wijn maak je ook niet per hectoliter, dus dan rest computeren, koken en vogeltjes kijken met een muziekje aan.
Maar ja, dan moet alles wel kloppen. De PC had een virus, dus dat moest gerepareerd. Alle muziek zit in de PC, dus geen muziek. En het regende zo hard dat Sparta was afgelast, dus vogeltjes kijken en tuinieren was er ook niet bij. Dan maar koken.


Ik besloot om voor alle collega's van de SKH een paar cakes te bakken, als dank voor de stroom aan kaartjes die nog steeds niet is opgedroogd. Dat moet ik ook nooit weer doen. Er stond in het recept dat het ding een uur in de oven moest op 200 graden. Na een half uur was ie pik zwart en zo hard als een discus. Ik heb hem de achterdeur uit geslingerd. De laatste UFO melding is afkomstig uit Soelden. Misschien dat Linda hem weer mee terug wil nemen als ze hem vindt tijdens de wintersport.

1 opmerking:

  1. Ehm... zullen we Trijnie dan de regie geven bij de BBQ?
    Zwart geblakerde en gortdroge tonijnfilet is in mijn ogen geen haute cuisine.

    Hoe staat het met Lomboks? Mogen die op de menukaart, by the way?

    OFK,
    R

    BeantwoordenVerwijderen